بهترین کفپوش سنگ

سرفصل مطالب

بهترین کفپوش سنگ برای ساختمان

در این مقاله در مورد سنگ های کف و اینکه چه نوع سنگی برای کدام بخش ساختمان مناسب است صحبت خواهیم کرد. سنگ ساختمانی بهترین کفپوش سنگ

سنگ ها بدلیل ساختار محکم و ماندگاری طولانی و همچنین مقاومت در برابر ناملایمات جوی که دارند از دیر باز بعنوان قدیمی ترین و ماندگارترین مصالح ساختمانی بوده و هست و یکی از دلایلی که هنوز آثار باستانی از هزاران سال پیش بجا مانده است استفاده سنگ در ساخت بناهای باستانی بوده است.

اگر شما قصد دارید خانه ای بسازید که سالیان سال در آن زندگی و کار کنید و خانه و محل کار شما مقاوم باشد استفاده از سنگ به شما توصیه می شود.

استفاده از سنگ ساختمانی در کفپوش نسبت به سایر متریال و مصالح دیگر از جمله سرامیک، چوب و غیره مقاوم تر است و می توان سنگ ها را پس از گذشت زمان بازسازی کرد و با سابیدن مجدد مثل روز اول احیا نمود.

با توجه به ویژگی و ساختار سنگ ها کاربرد آنها نیز متفاوت خواهد بود. سنگ بسته به اینکه در چه فضا و موقعیتی قرار دارد باید انتخاب گردد.

بطور مثال سنگفرش هال و پذیرایی با سنگفرش محوطه پارک و پیاده روها نمیتواند یکسان باشد و ما در این مقاله سعی خواهیم نمود که توضیح بدهیم چه نوع سنگی برای سنگفرش فضاهای گوناگون مناسب است.

سنگ مناسب کف فضای داخلی

هماهنگی سنگ کف فضای داخلی و خارجی ساختمان

اصولا سنگ فرش داخلی و خارجی ساختمان باید یک هماهنگی و یکپارچگی داشته باشد.

سنگ ساختمانی | سنگ کف

سنگ کف پوش

درست است که سنگ ها کاربردهای گوناگونی دارند و شاید نتوان سنگ داخل ساختمان را در کف حیاط و محوطه بیرونی استفاده کرد؛ ولیکن نباید کاملا بی ربط هم باشد.

مخصوصا اگر نمای بیرون ساختمان از داخل با شیشه و پنجره های بزرگ از داخل جدا شده باشد.

سنگ ها به طور طبیعی سرد هستند

سنگ ها به طور طبیعی سرد هستند و در مناطق گرم و خشک استفاده از سنگ در کف می تواند باعث خنک شدن محیط گرم خانه شما باشد و راه رفتن بر روی سنگ خنک در فصل گرما احساس خوبی به شما خواهد داد.

همچنین سنگ ها در انتقال گرما به محیط بسیار مناسب است و میتوان در فصل سرما از گرمایش کف، سنگ کف را گرم کرد و محیط خانه و محل کار دلنشین شود چرا که سنگ گرما را خوب انتقال میدهد و گرما آسیبی به سنگ کف نمی رساند.

سنگ ساختمانی حساسیت زا نیستند

این سنگ ها حساسیت زا نیستند و استفاده از سنگ در کفپوش خانه بهترین گزینه برای افرادی است که از حساسیت رنج می برند. سنگ ها در برابر گرد و خاک مقاوم است و سطح سنگ خیلی راحت و ساده تمیز می گردد و سنگ ها نسبت به سایر متریال های دیگر مثل چوب و پارکت آلرژی زا نیستند.

سنگ قیمت مناسب تری دارد سنگ ساختمانی بهترین کفپوش سنگ

کشور ما ایران سرشار از معادن سنگ است که خداوند به ما ارزانی داشته است و وفور این نعمت باعث گردیده است که سنگ نسبت به سایر متریال طبیعی قیمت مناسب تری داشته باشد.

بنابراین با استفاده از سنگ ساختمانی طبیعی در کفپوش علاوه بر بهره‌مندی از خواص سنگ مثل سازگاری با محیط، مقاومت بالا و عمر مفید طولانی، از تولید ملی نیز حمایت می گردد.

از فروشنده سنگ مشاوره بگیرید

هنگام خرید سنگ از فروشنده بخواهید شما را راهنمایی کند که چه نوع سنگی مناسب برای شما خواهد بود.

اگر قصد دارید برای سنگ کف سالن پذیرایی و یا سنگ کف حمام خرید نمایید بهتر است به فروشنده اطلاع دهید تا مناسبترین سنگ را برای محل مورد نظر به شما معرفی نماید.

همچنین از فروشنده بخواهید که شما را راهنمایی کند و روش نصب سنگ و نکات مربوط به نگهداری و تمیز کردن سنگ را به شما آموزش دهد.

بیشتر بخوانید:

سنگ ساختمانی مناسب برای سنگ کف داخلی کدامند :

فضاهای داخلی به کاربری های گوناگون تقسیم می شوند که هر کدام از این کاربری ها باید سنگ کف مربوط به خود را با ویژگی های خاص خودش داشته باشد که بطور مختصر به بعضی از کاربری ها و سنگ های مناسب با آن‌ها اشاره می نمایم:

سنگ مناسب کف هال و پذیرایی

سنگ کف هال و پذیرایی چون در معرض نور آفتاب، ضربه، سرما و گرما قرار ندارد، می توان از سنگ های مرمریت استخوانی کرم و روشن و یا سنگ های چینی (همان سنگ کریستال) استفاده کرد.

در سنگ فرش کف هال و پذیرایی متناسب با مساحت از سنگ های در ابعاد مختلف همانند ۸۰*۸۰ ، ۶۰*۶۰ استفاده می کنند. ضخامت سنگ برای کف هال و پذیرایی بین ۱۴ الی ۲۰ میلی متر مناسب است.

بهتر است پس از نصب سنگ برای از بین بردن بند بین سنگ ها و ناخنک های سنگ توسط کف ساب سابیده شود.

سنگ مناسب کف اتاق

سنگ مناسب کف اتاق همانند سنگ کف هال و پذیرایی از سنگ های مرمریت و سنگ چینی کرم و روشن می باشد. البته سایز مناسب سنگ کف اتاق نسبت به هال و پذیرایی بهتر است از سایز های ۴۰*۴۰ و ۴۰*۲۰ استفاده شود.

ضخامت مناسب برای سنگ کف اتاق بین ۱۴ الی ۲۰ میلی متر میباشد.بهترین کفپوش سنگ

سنگ مناسب کف پله و پاگرد و پارکینگ

سنگ مناسب کف پله، پاگرد و پارکینگ به دلیل اینکه در معرض تردد و فشار می باشد، می بایست علاوه بر متناسب بودن با دیوار و پله ها از مقاومت بالا و جذب آب پایین برخوردار باشد.

از این رو سنگ های گرانیت و مرمریت های استخوانی و سنگ کریستال گزینه خوبی برای سنگ کف پارکینگ، کف پله و کف پاگرد می باشند. ضخامت منسب برای سنگ پله بین ۳۰ الی ۴۰ میلی متر میباشد و ضخامت مناسب سنگ دیوار راه پله و دیوار پارکینگ بین ۱۴ الی ۱۸ میلی متر مناسب میباشد.

سنگ کف مناسب مجتمع های تجاری، اداری و آموزشی

سنگفرش مجتمع های تجاری و اداری و آموزشی بدلیل تردد زیاد و احتمال آسیب دیدن ناشی از جابجایی وسایل و لوازم میبایست مقاومت سایشی بالا و جذب آب پایین داشته باشند.

بهترین کفپوش سنگ

سنگ کف پوش

سنگ های گرانیت و سنگ کریستال گزینه خوبی برای سنگ فرش مجتمع های تجاری و اداری و آموزشی خواهند بود. ضخامت مناسب برای سنگفرش فضاهای اداری ، تجاری و آموزشی بین ۱۸ الی ۲۰ میلی متر میباشد.

سنگ مناسب کف محوطه ها و معابر

هماهنگی سنگ کف محوطه با سبک معماری

اصولا سنگ محوطه و حیاط باید با سبک معماری بنا هماهنگ باشد و نمیتوان سنگ کف محوطه یا حیاط مدرن باشد و سبک معماری ساختمان کلاسیک باشد. در سنگ فرش معابر و خیابان ها نیز سنگ فرش باید با سبک شهرسازی هماهنگ باشد.

سنگ ها مقاومت خوبی دارند

سنگ بهترین گزینه برای سنگفرش خیابان، محوطه و حیاط می‌باشد: سنگ ساختمانی بهترین کفپوش سنگ

زیرا سنگ فرش حیاط و محوطه‌ها در معرض فشار و ناملایمات جوی و خسارات احتمالی هستند و سنگ ها در برابر اینگونه تهدیدات بسیار مقاوم هستند و استفاده سنگ برای مفروش کردن محوطه و معابر میتواند گزینه خوبی باشد.

سنگ ها مقرون به صرفه تر هستند

همان گونه که قبلا اشاره شد کشور ما ایران سرشار از معادن سنگ ساختمانی است و با توجه به این موضوع می‌توان بجای استفاده از متریال دیگر مثل آسفالت و موزاییک و غیره از ضایعات معادن سنگ به عنوان ماده اولیه و پس از برش و یا تراش بصورت سابیده، تیشه، کوبیک و یا لاشه بعنوان سنگفرش در معابر، پیاده روها و محوطه ها استفاده کرد.

که علاوه بر ارزان بودن نسبت به سایر متریال مقاومت و ماندگاری بسیار طولانی تری خواهند داشت، و از هدر رفتن اینگونه منابع و آلوده کردن محیط زیست جلوگیری نمود.

سنگ ساختمانی مناسب برای سنگ فرش محوطه های بیرونی و معابر کدامند:

سنگفرش معابر و فضاهای بیرونی متناسب با نوع فضا و کاربری آن انتخاب می شود که ما به اختصار به بعضی از کاربرد ها و سنگ فرش های محوطه می پردازیم:

سنگ فرش حیاط و پارک ها

سنگ فرش حیاط و پارک ها متناسب با نما و سبک معماری باید انتخاب گردد اما چند نکته ضروری است اولا سنگ کف حیاط و پارک نباید لیز باشد و باعث سر خوردن افراد گردد دوما سنگ از ضخامت خوبی برخوردار باشد و سوما در برابر سرما و گرما مقاوم باشد.

سنگ مناسب سنگ فرش حیاط و پارک متناسب با نما و سبک معماری ساختمان میتوان از سنگ های گرانیت فلیم شده ، سنگ مرمریت گندمک ،مرمریت لاشتر ، تراورتن های تیشه ای و سنگ های ورقه ای یا مالون نام برد .

ضخامت مناسب برای سنگفرش محوطه حیاط و پارک ها بین ۲۵ الی ۴۰ میلی متر میباشد.

سنگ فرش پیاده رو و معابر

این سنگ فرش های معابر و پیاده رو ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند؛ زیرا در معرض فشار و آسیب های جدی قرار دارند و همچنین در برابر سرما و گرما مقاومت زیادی داشته باشند.

سنگ های گرانیت، کریستال لایبید و علی الخصوص سنگ های کوبیک که ضخامت بالایی دارند مناسب سنگ فرش معابر و پیاده رو ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...