انواع سنگ مرمر بر اساس رنگ

سرفصل مطالب

شکل گیری سنگ مرمر

این سنگ متشکل از کلسیت,سنگ آهک ,دولومیت و سرپانتین است.شکل گیری مرمر در زمان طولانی در قدیمی ترین بخش های زیرزمین صورت می پذیرد.سنگ مرمر را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی بررسی و دسته بندی نموده , در این مقاله انواع سنگ مرمر را بر اساس رنگ بندی مورد بررسی قرار می گیرد.

معروفترین سنگ های مرمر جهان

این جنس سنگ در تمامی نقاط جهان یافت می شود. ایتالیا,هند,چین و اسپانیا بیشترین تعداد معادن سنگ مرمر را در دنیا  دارند.مرغوبترین کیفیت سنگ مرمر در شهر کرارا ایتالیا یافت می شود.

دلایل محبوبیت مرمر

کیفیت خاص این جنس سنگ منجر به افزایش نور ,جذابیت ,شفافیت محیط می شود. استفاده از سنگ مرمر جهت طراحی کانترها ,دیوارها و راهروها منجر به ایجاد طراحی شیک و خاص محیط می شود.این نوع سنگ از مقاومت خوبی در مقابل حرارت برخوردار می باشد.

بررسی کیفیتی سنگ مرمر

طبیعی بودن سنگ مرمر یکی از ویژگی های متمایز این جنس سنگ به حساب می آید.جهت افزایش طول عمر سنگ میبایست تمامی درزها و شکاف را در زمان ساخت به خوبی پوشانده و از مصالح ساختمانی مرغوب به همراه این جنس سنگ استفاده نمود.توجه به فاکتورهای نگهداری منجر به طول عمر بالا این سنگ می شود.مرمر در مقایسه با گرانیت از مقاومت کمتری برخوردار بوده,همین ویژگی منجر به افزایش تراش پذیری مرمر (جهت طراحی ارک و سایر سطوح حجم دار) می شود.

انواع مدل سنگ مرمر

سنگ مرمر از گذشته تا به امروز نماد جلال ,شکوه و زیبایی در طراحی بوده است.طراحان همواره از ویژگی تنوع رنگ ,جهت افزایش بعد زیباشناسی بنا استفاده می نمایند .در ادامه انواع مختلف رنگی سنگ مرمر مورد بررسی قرار می گیرد.

سنگ مرمر سیاه

از لحاظ زیباشناسی رنگ سیاه نماد قدرت و بزرگی به حساب می آید.خاصیت خنثی این رنگ منجر به افزایش تطبیق پذیری این رنگ می شود.رنگ سفید با رنگ سیاده تطبیق پذیری بالایی دارد.معمولا سنگ مرمر سیاه با لکه های رنگی طلایی یا سفید در طبیعت یافت می شود.

سنگ مرمر خاکستری

سنگ مرمر خاکستری از تطابیق پذیری بالایی با انواع دکوراسیون برخوردار است.از نظر روانشناسی رنگ ها ,خاکستری نماد اعتماد و اطمینان، بی طرفی، عقل و هوش، آرامش، سازش، استقلال است.

سنگ مرمر خاکستری

سنگ مرمر کرم

این رنگ بیشترین کاربرد جهت استفاده در کف پوش خانه را دارد.رنگ کرم با تمامی رنگ های دکوراسیون داخلی به طور جامع تطبیق می شود.

سنگ مرمر خاکستری

سنگ مرمر قرمز

رنگ قرمز بر خلاف رنگ کرم منجر به ایجاد تمایز در محیط می شود.رنگ قرمز نشان دهنده عشق ,انگیزه و انرژی می باشد. ترکیب قرمز با سفید و خاکستری از زیبایی و جلوه بالایی برخوردار است.

سنگ مرمر قرمز

سنگ مرمر آبی

استفاده از سنگ مرمر آبی در طراحی منجر به ایجاد حس اعتماد به نفس,آرامش و  نظم می شود.

سنگ مرمر آبی

سنگ مرمر قهوه ای

استفاده از مرمر قهوه ای جهت طراحی کانتر و کفپوش منجر به ایجاد حس طبیعی بودن در انسان و تاکید در رنگ می شود. رنگ قهوه ای احساس سادگی، طبیعی بودن، ثبات، استحکام، استواری، و پایداری را در هر بیننده ای ایجاد می کند.رنگ قهوه ای به نوعی منجر به ایجاد حس اعتماد و اطمینان روحی می شود.

انواع سنگ مرمر بر اساس رنگ-سنگ مرمر قهوه ای

سنگ مرمر سبز

این جنس مرمر بیشتر در مکان های مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد. سبز معمولاً برای به تصویر کشیدن عناصر سمبلیک و نیز نماد مفاهیمی همچون: صلح، افتخار آفرینی، خوش شانسی، باروری و حاصل خیزی مورد استفاده قرار می گیرد. در طرح ها از رنگ سبز در زمینه یا به عنوان رنگ تاکید استفاده می شود. به طور کلی سبز رنگی است که انسان را آرام می کند، درد را کاهش داده و احساس امنیت ایجاد می کند. رنگ سبز نشانه حرکت و به جلو روندگی است.

انواع سنگ مرمر بر اساس رنگ-سنگ مرمر سبز

سنگ مرمر زرد

رنگ زرد نماد خوش بینی ,شادی و شور است.استفاده از سنگ مرمر زرد در طراحی ساختمان منجر به ایجاد فضای لوکس با حس جسوریت می شود.این نوع سنگ بیشتر برای طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع سنگ مرمر بر اساس رنگ-سنگ مرمر زرد

سنگ مرمر کلکته

سنگ کلکته با رگه های ضخیم و پر رنگش از زیبایی بسیار برخوردار است.این جنس سنگ مرمر به دلیل فراوانی رنگ سفید و رگه های موجود در روی آن در میان طراحان از محبوبیت بالایی برخوردار است.ارزش و کیفیت زمینه سفید سنگ موجب افزایش ارزش و قیمت آن می شود.

انواع سنگ مرمر بر اساس رنگ-سنگ مرمر کلکته

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...