سنگ اسلب اصفهان و ویژگی های آن ها

سرفصل مطالب

سنگ اسلب دارای دانه های بوده که توسط چشم نیزقابل دیدن می باشند و دارای بافتی تمام بلور می باشد. سنگ ها پس از خروج از معدن به کارخانه های سنگبری هدایت می شوند و در این کارخانه ها در ابعاد و اندازه های بسیار متنوعی برش داده می شوند.

ویژگی های سنگ اسلب

  • سنگ اسلب چینی دارای تنوع رنگی پایینی است و اکثرا به رنگ سفید با هاله یا رگه های زرد رنگ و سورمه ای می باشد.
  • از نظر استقامت و دوام از استحکام قابل قبولی برخوردار بوده و به عنوان تنها نوع سنگ های ساختمانی به شمار می آیند که در همه بخش های ساختمان قابلیت استفاده و کاربرد را دارند و حتی در بخش هایی که در معرض ریزش آب قرار دارند توصیه می شود از این نوع سنگ ها مورد استفاده قرار گیرد.

در اکثر مواقع می توانیم سنگ اسلب را بعنوان سنگ صادراتی بدانیم که در کشور عزیزمان ایران تولید و ارائه می گردد اما این سنگ را باید با ساب عالی , ضخامت دقیق و شفافیت بالا برش داد ، لازم به ذکر است برش این سنگ باید بسیار دقیق و یکنواخت انجام شود تا بتواند کیفیت لازم جهت صادرات را داشته باشد.

از تنوع این سنگ می توان به انواع چینی و کریستال قروه ، ازن ، الیگودرز ، نیریز و… اشاره کرد. این نوع سنگ ها در ابعاد تایل ، پلاک ، پله و اسلب مورد فرآوری قرار می گیرد که سنگ اسلب چینی از تقاضای بالایی در این سال ها برای بازارهای داخلی و صادراتی برخوردار می باشد

مزایای سنگ اسلب جهت استفاده در ساختمان سنگ اسلب چیست

این روزها شاهد استفاده از سنگ اسلب در سایر مکان ها هستیم و خب قطعا این انتخاب می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که به برخی از این دلایل اشاره می نماییم:

  • چسبندگی این سنگ ساختمانی:

لازم به ذکر است برای نصب این سنگ از دوقاب و سیمان استفاده می شود و با توجه به چسبندگی بالایی که دارد این امکان را ایجاد نموده تا بتوان آن را در ارتفاعات بالا نیز به راحتی نصب نمایند.

  • تنوع بالا در رنگ وزیبایی:

در ارائه سنگ اسلب به بازار از هیچ رنگ مصنوعی در این سنگ استفاده نمی شود و سنگ های طبیعی با همان شکل و ظاهر خود برش داده خواهند شد و به بازار ارائه می گردند.

  • نگهداری آسان :

با توجه به طبیعی بودن انواع سنگ اسلب و شکل گیری این سنگ در فضایی کاملا طبیعی دیگر نیازی به داشتن هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت. می توانید از این سنگ در فضای خود بدون نیاز به هیچ گونه شرایط نگهداری خاصی استفاده نمایید.

  • عدم محدودیت در استفاده :

زیبایی در این سنگ ساختمانی به حدی است که می توانید به راحتی از آن در سایر قسمت های منزل ، شرکت ، ادارات و سازمان ها بدون هیچ محدودیتی استفاده نمایید.از طرفی تنوع رنگ و نقش در این سنگ سبب شده تا بتوان در دکوراسیون های مختلف از آن استفاده نمود.

  • استحکام و سختی طبیعی

این سنگ طبیعی دارای استحکام و قدرت بسیار بالایی می باشد.

مقاومت بالایی در برابر فشار های مکانیکی ، شکستن , خرد شدن و دمای هوا از خود نشان می دهد.معایب سنگ اسلب و دلایل محدود بودن خرید آن کلیه مزایا و نکات مثبت سنگ اسلب را برای شما بیان نمودیم و حال وقت آن است تا کمی از معایب و ایرادهای این سنگ صادراتی نیز بیان نماییم.

با توحه به طبیعی بودن این سنگ و مراحل تولید بسیار سخت آن قطعا قیمت این سنگ بسیار بالا می باشد.هزینه خرید و نصب این نوع سنگ بسیار بالا می باشد و همین امر سبب شده تا افراد محدودی قادر به خرید و نصب این سنگ ساختمانی شوند.

سنگ اسلب

موارد کاربرد سنگ اسلب

با توجه به مواردی که گفته شد این نوع سنگ در ابعاد و بسیار بزرگ و باکیفیتی استثنایی تولید و به بازار ارائه می گردد.از موارد کاربرد و استفاده این نوع سنگ می توان به عنوان سنگ تزئینی در دیوارها و بعنوان سنگ کف ساختمان استفاده نمود.

شما می توانید این نوع سنگ ساختمانی را به صورت دور بر در لابی ها ، در دیوارهای سالن منازل ، سالن های کنفرانس و سایر مکان های دیگر استفاده نمایید و جلایی خاص به فضای خود دهید.

لازم به ذکر است ضخامت استاندارد در این سنگ ۲ سانتی متر می باشد. از موارد سنجش سنگ اسلب می توان به ابعاد و اندازه های این سنگ اشاره نمود.

کیفیت، زیبایی منحصر بفرد و قیمت بسیار مناسب سنگ اسلب چینی نسبت به رقبای خارجی، سبب آن گردیده است تا در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ استفاده گردد.

در متد های جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایز های کوچک تر متداول می باشد.

استفاده از اسلب سنگ الیگودرز و سایز های بزرگ ۱۰۰*۱۰۰ و بیشتر، زیبایی و یک دستی بی نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم نواز تر شدن طراحی می شود.

انواع و مدل های متنوع :

همانطور که از این مطلب برمی آید سنگ اسلب را به نوع برش سنگ می گویند که در ابعاد و اندازه های بسیار بالا تولید و عرضه می گردد.

با توجه به وجود دستگاه های برش سنگ بسیار متنوع می توان انواع سنگ اسلب را به شرح زیر دانست:

  • سنگ اسلب گرانیت

این سنگ را همه کاره می نامند و از ویژگی های بارز آن نیز می توان به زیبایی خیره کننده ، دوام بالا و منحصر به فرد بودن آن اشاره نمود.

  • سنگ اسلب کوارتز

این نوع سنگ ساختمانی دارای مقاومت و استقامت بسیار بالایی می باشد. سنگ اسلب چیست

در برابر خراش و گرما بسیار مقاوم است. اگر در جستجوی سنگ مناسبی برای سنگ کابینت و اپن خود هستید به شما این سنگ را پیشنهاد می نماییم.

  • سنگ مرمرطبیعی

قطعا این سنگ اسلب مرمر می تواند از بهترین انتخاب ها باشد و قدرت خیره کنندگی آن می تواند شما را تحت تاثیر دهد.این سنگ کلاسیک با ظرافت و زیبایی خود می تواند به فضای شما جلوه بسیار عالی را بخشد.

  • سنگ طبیعی اونیکس

یک سنگ شفاف و با زیبایی طبیعی می باشد.

این سنگ را می توان از نمونه سنگ های ساختمانی کلاسیک دانست و از طرفی بسیار سنتی و ظریف می باشد.

  • سنگ اسلب تراورتن:

این نوع سنگ اسلب با طبیعتی گرم با جلوره ای سنتی و روستایی می باشد.

شباهت این سنگ به سنگ آهک بسیار نزدیک است و می توان آن را از انتخاب های بسیار خوبی دانست.لازم به ذکر است که تولید انواع سنگ ساختمانی و این نوع سنگ نیاز مند داشتن جدیدترین و بروزترین ماشین آلات برش و تولید سنگ می باشد که در سنگبری گلدستون با فراهم آوردن آن ها توانسته ایم بهترین ها را به بازار ارائه نماییم.

قیمت 

همانند سنگ تایل، قیمت سنگ اسلب نیز متاثر از فاکتورهای متعددی می باشد.

بعد از نوع سنگ و خاستگاه آن که ممکن است سنگ داخلی یا خارجی باشد فاکتورهایی مانند سایز اسلب، ضخامت، جهت برش (بی موج یا موج دار) نوع فرآوری، بوک مچینگ، تقاضای بازار، مقدار سفارش و برخی فاکتورهای دیگر قیمت سنگ اسلب را تعیین می نمایند.

در تاریخ نگارش این متن قیمت پایه اسلب سنگهای ایرانی تولید شده در شرکت میکاشیست در بازه ی بین ۲۵۰،۰۰۰ تا ۶۰۰،۰۰۰ تومان برای هر مترمربع می باشد. این قیمت برای انواع مختلف سنگ با کیفیت عالی بوده و تفاوت قیمت فقط به نوع سنگ بستگی دارد و نه به کیفیت تولید.

سنگ اسلب

نوع سنگ

بسته به نوع سنگ که ممکن است تراورتن، مرمریت (ایرانی با خارجی)، گرانیت (داخلی یا وارداتی)، کوارتزیت خارجی، لایمستون، چینی یا مرمر باشد قیمت سنگ پایه ی متفاوتی خواهد داشت. انواع مختلف تراورتن، گرانیت یا مرمریت قیمت های متفاوتی خواهند داشت.

به عنوان مثال در بین تراورتن های روشن هر قدر رنگ روشن تر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد بود. سنگ اسلب چیست

بعضی از رنگها نیز بخاطر تقاضای بالای بازار قیمت های بالاتری خواهند داشت.

سایز 

در اغلب اوقات قیمت سنگ اسلب با سایز آن نسبت مستقیم دارد.

هر قدر اسلب سایز بزرگتر و نیز ابعاد متناسب و شکل هندسی منظم تر (مستطیل) داشته باشد قیمت آن نیز گران تر خواهد بود.

ضخامت

معمول ترین ضخامت های اسلب ۲، ۳ و ۴ سانت می باشد و در این بین ضخامت ۲ و ۳ محبوب تر می باشند. ضخامت نیز همانند سایز نسبت مستقیم با قیمت خواهد داشت.

جهت برش و فن آوری

در برخی انواع سنگ جهت برش در قیمت نهایی آن ممکن است تاثیر گذار باشد.

حتی در صورت یکسان بودن نوع سنگ، سایز و ضخامت، نوع فرآوری می‌تواند در قیمت تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...